Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.01.2015 14:35 - За Стълбичките и за Любовта
Автор: benitta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7962 Коментари: 30 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

   Пия кафе рано сутринта на 1-ви януари и си мисля разни неща. Разсъждавам си. Чета чужди равносметки. Чета разни благодарности. Също и пожелания, хвърчащи разнопосочно. Все ми се върти в главата, че съм на една силна стълбичка в живота си и трябва много точно да премеря височината на следващите. Деля развитието си на стълбички, а не на години. Годините не са ми константа. По принцип нямам усещане за реална възраст и съществувам в свое измерение. В това измерение привличам и обичаните от мен хора. Поставям ги мислено на Днешната стълбичка и си ги обграждам с парапет, издигнат от вяра и усещане за единност, за твърда опора. Странна птица съм аз, затова ценя със сакрална сила хората, които стигат до мен и ме обикват такава. Понякога, всъщност често, се скривам в една душевна хралупа, където изсипвам товара с емоции и си правя пауза. Ненадейно го правя. Тогава липсвам тук и там, тялом или духом, но тъй като нуждата от това скривалище е жизненоважна за мен, налага се. Не обичам да се обяснявам за нищо, което е част от същността ми. Нито пък да се обяснявам с напудрени думи в любов. Ето, например, моята благодарност е принципна – благодарна съм, че има хора, които ме разбират, които усещат трептенето, улавят моята честота и това се случва спонтанно. Всичко, случващо се спонтанно, е ВЕЛИКО!

  От известно време съм здраво стъпила на тази широка и удобна поредна стълбичка. Гледам нагоре с вяра, но съм и леко притихнала. Какво искам да следва? До скоро исках безмерна любов и страдах, че няма никога да я срещна. Слава Богу, осъзнах, че такова понятие не съществува в реалния свят, даже и в моето лично сътворено  измерение трудно би се котирало. По простата причина, че самата аз не съм способна да изпитвам такова усещане повече от няколко месеца. Колко съм доволна в момента - проумяла, че любовта се усмихва зад няколко съвсем измерими нещица. Че "Любов" е съвсем различно нещо от това, да нямаш представа за светоусещане и да се хилиш налудничаво, говорейки в захлас за неземния поглед на някой си.... 

  Любов за мен е когато:

  • Пламен излиза сутрин половин час преди мен, за да почисти колата ми от снега, а навън е минус 12 градуса;
  • Когато съм вмирисана на яхния, по пижама или в безобразен вид, той да има желание да ме прегърне – спонтанно! И да ме погледне така, сякаш съм сияйно красива!;
  • Когато прекосява целия град четири пъти за деня, само за да доведе моята баба на гости, защото в миг на любов към нея, съм пожелала да я видя...;
  • Когато през работно време го поканя на обяд, той да дойде пред офиса заинтригуван, а аз да го почерпя „Хот Дог”. Да се прегръщаме на пейка в парка и да се радваме на есенното слънце;
  • Когато се вдъхновявам часове наред да меся и пека чеснови хлебчета специално за него, защото знам, че това ще го зарадва;
  • Когато сме се разбрали категорично, да не си правим подаръци за Коледа, а под елхата да ме очаква красива кутийка, защото „Дядо Коледа е добър старец” :)
  • Любов е също, когато се шляем из кални селски улички и това ни кара да се чувстваме добре просто така. И когато всички останали се чудят на тази ни налудничавост.
  • Любов е, когато той си е забравил ръкавиците, а аз му давам едната от моите. И когато сме хванали ръцете си, вкарани в неговия джоб, за да се топлят;
  • Дали е любов, когато се сдърпваме рано сутринта, а в обедната почивка тичам да му търся зимна шапка и вълнени чорапи? Или......когато недоспала в събота сутрин съм по-крива от поносимото, а той ме кани на Донати в замяна?
  • Най-хубавото е, че изкарваме втора новогодишна нощ по пижами вкъщи, а усещането е единствено за топлина, цялост и уют! Това май също е любов....

 

  И след като вече съм спокойна, че успях да уловя простата истина за любовта, мисля си – от следващата стълбичка искам нещо по-лично за себе си.  Трябва да започна да посещавам чужди държави. При някои хора това се случва някак простичко, но при мен хич не е така. Време ми е. Може би Сен Тропе ще отстъпи първото място на Флоренция. Може би и мрачният Лондон започна да ме привлича малко повече от пирамидите в Египет. Даже Париж го слагам на 4-то място. Усещам и леко трептене отвътре, когато си представя, че стоя на върха на планината „Тейбъл” в Кейптаун, съвсем на крайчеца на света!...

  Също така – трябва да престана да си втълпявам, че времето върви напред, а не назад. Не искам промяната във външността да ме плаши (признавам, че напоследък често се страхувам). Не искам да помрачавам свежестта на душата си с разни телесни несгоди, поднесени в перспектива от пустото тиктакане на времето :))

  Искам и какво ли още не. Кой не иска?!

  Накрая на поредният проблясък, осенил ме с раждането на Новата Година, искам да пожелая на всички приятели тук да я изживеят по един чуден начин! С много здраве и срещи с истински хора. С множество топли вечери и безброй слънчеви утрини. С пълноценни дни и с пълни души. С красиви почивки и сбъднати желания. С пълни къщи и пълни портфейли. С ръце, хванати за други ръце!




Гласувай:
26



1. radosslav - Много хубав постинг за начало на 2015
01.01.2015 14:46
ЧНГ

Качвай стълбите на любовта неуморно :)))
цитирай
2. benitta - radosslav - Ехо, привет! :)
01.01.2015 15:05
Да ги качвам ли? :)))
Да знаеш как се размечтах в навечерието на НГ, да изпитам силата на Любовта, но някъде из Флоренция......
Благодаря и ЧНГ отново!
цитирай
3. valeska - !*
01.01.2015 15:08
Любовта, изразена дори само в един поглед е достатъчна, за да ни възроди, да ни даде нови сили и стимул в живота. Честита Нова година! Обичай и бъди Обичана, Бенита!:)
цитирай
4. donchevav - Хм. . . една нова Бени: мъдра, раз...
01.01.2015 15:23
Хм...една нова Бени: мъдра, разсъдлива, приземяваща всичко, до което се докосне...или изповядваща някакви новогодишни размишления, равносметка и обещания пред себе си - някакви свои New Year's Resolutions, може би :))). Все едно, каквото и да направиш, скъпа Бени, каквото и да напишеш, все е мило, пленително, страстно - толкова искрено, с такова удивително чувство за хумор, често преливащо в самоирония и каращо читателя поощрително да ти се усмихва! Богато! Много богато изложение! Достойно начало на новата 2015 година!
Честита Нова година, мила Бени! Да бъде добра с тебе и семейството ти - да ви носи здраве и късмет, мир и сговор под покрива и любов в сърцата!
цитирай
5. emi1ts - Честита новата 2015 година мила Бени!
01.01.2015 16:29
Бъди си такава многолика - вглъбена и притихнала или лъчезарна и усмихната-все си уникална Бени!Аз ти се радвам и чета с удоволствие споделената твоя спонтанност ,която много ми харесва!
Изживей тази година в пълния блясък на спонтанността!Да посетиш поне едно от мечтаните места!С пожелание за много обич и усмивки мила Бени за теб и твоите
любими хора!:))
цитирай
6. benitta - valeska - !* :))
01.01.2015 16:42
Много харесвам твоя авторски почерк, като например това: !*
Благодаря ти за пожеланието! Честита Нова Година и на теб, дано да бъде пълна, шарена и звънко усмихната!
цитирай
7. benitta - donchevav - хм....... нова?
01.01.2015 16:57
Нова Бени ли се явих сега? Аз съм си, аз. Просто размишленията ми са хвъркати, днес това навяха :)))
Вени, ЧНГ и на всички вас в твоето семейство! Желая ти здраве и дни, изпълнени с вдъхновение - както в училище, така и вкъщи! Много нови срещи, топлина и уют с верни приятели, любов и удовлетворение в душата!
Какъв богат коментар си ми направила, чак ме вдъхновяваш да продължавам да разсъждавам :):):) И все пак, без никакъв майтап, всичко е "искрено и лично" и мисля, че в това се крие богатството.
Обич и прегръдки за теб!
П.П. Само да ти се похваля, че първите ми чеснови хлебчета се приеха охолно, изядоха се бързо и имам поръчка за следващи...... ;)
цитирай
8. ivoki - НА МНОГАЯ ЛЕТА !
01.01.2015 17:44
МНОГО ЧОВЕШКА ИСТОРИЯ....
цитирай
9. benitta - emi1ts - Привет и отново ЧНГ!
01.01.2015 17:45
Толкова ти благодаря за хубавите думи!
Дано всеки от нас сбъдне по една мечта, да преоткрие любовта и да се радва на идеално здраве :)
Поздрави, Еми! И прегръдки!
цитирай
10. benitta - ivoki - За много години!
01.01.2015 17:47
Радвам се, че сподели мнението си :)
Желая ти здрава и пълна година!
цитирай
11. paciencia - Бени, сбъдване на мечтите ти желая!
01.01.2015 17:56
Благодаря ти, че ни привличаш и ни допускаш в твоето уникално измерение! Чудесно е при теб - искрено, красиво, спонтанно, динамично (днес си тука, а утре изчезваш някъде духом или телом:)) Непредвидима, с тебе не може да се скучае! Любовта...да, това е любовта и си щастливка, че си я познала в дребните жестове на ежедневието. Продължавай да изкачваш смело стълбицата, мила Бени! И пътуванията ще дойдат, и много от мечтите ще стават реалност. Желая ти го! И нека винаги да има една ръка, която да стопля твоята докато крачите по Лондонските улици или се шляете по калните селски улички! Чудесни емоции си описала, Бени! Много си ми скъпа, да знаеш! Прегръдки и усмивки от мен:)))
цитирай
12. megg - Спонтанно,
01.01.2015 18:15
топличко и искрено за човешките неща, за наглед малкото, което всъщност е толкова значимо, че ни изпълва целите. Мила Бени, почувствах се така уютно в твоите думи - като сред птичи песни, сякаш край мен са едни усмихнати облачета в полет, и хвърчила... и е хубаво! :)
Честита Нова година, лъчиста Бени, в обич и с длан, притихнала в любимата ръка!
Прегръдки!
цитирай
13. benitta - paciencia - ех, че хубаво звучи!
01.01.2015 18:40
Да крача из лондонските улици! Само си пропуснала да споменеш, как съм се изтегнала на шезлонг в Сен Тропе, на ръка разстояние от любимия :))))) Но.... да поживеем, пък да видим.
Вася, ти също ми скъпа. И с теб няма начин да се скучае, особено с голямото ти чувство за хумор, да не говорим пък колко точно хващаш моето!
Що се отнася до любовта - аз май предпочитам тази по-обикновената - с чесновите хлебчета :))) Другата е вихър - идва и отлита...
Прегръщам те отново и отлитам в твоя блог да си прочета отговора :):)
цитирай
14. benitta - megg - Честита Нова Година и на теб!
01.01.2015 19:02
Скоро се връщах в стари, написани от мен неща и с лека нескромност изпитах (тихичко) гордост от следното споделено изречение: "аз съм сантиментална и намирам много неща там, където за други е пусто". Това пак беше във връзка с любовта и умението да се изпитва радост от наглед незабележими неща. Способна съм да обикна даден момент, да обикна определен ден, стига да усетя някакъв сантимент, провокиран често от дреболия. Това е добра черта, но защо да не помечтая и за обиколка из чужди страни и за нещо по-мащабно?! :)))))
Мег, прегръщам те с най-чистата сила и най-благодарната усмивка! Твоят талант за жонглиране с думите, вроденият усет за изказ и изобразяване на света, са подарък за мен, голям фен съм ти! ;)
цитирай
15. flymore - За здрави и дълги години в обич!:)
01.01.2015 20:22
Бени, пожелавам ти мир и обич в душата, здраве, за да изкачваш стълбичката на Любовта в усмивки и удовлетвореност!
Благодаря за споделеното, което ме кара да връщам лентата назад, като теб!
Прегръщам те!<3<3<3
цитирай
16. shining - Първо-благодаря за пожеланията! И ...
01.01.2015 21:44
Първо-благодаря за пожеланията! И Честита Нова Година,разбира се! Второ-благодаря и за откровенията! И друг път съм казвал,че смелостта да си откровен пред всички е достойна ако не за възхищение,то поне да я оцени,който може.
Нова година,нов късмет...може и да ти излезе късмет за пътуване,особено ако си го изтеглила от баницата. :))) А иначе,най-най-важното-здраве! Пожелавам ти го,както и всички други красиви неща,които би могло да ти донесе гълъбчето на щастието!
Интересно четиво....за всички онези,които обичат интересните четива от този тип. Аз съм почитател,така че благодаря,приятно ми беше! :)
цитирай
17. distrelets - Благодаря ти за споделеното, Бени!
01.01.2015 23:16
Всеки път се удивлявам от някои твои мисли, които са и мои, но ти умееш да ги изразяваш прекрасно. Например: ."По принцип нямам усещане за реална възраст и съществувам в свое измерение." :)))))
Толкова спонтанна, истинска, човешка споделеност!
Ами разбира се, че това е любовта и .... пази я! Пръскай радост и усмивки, вглъбявай се, прибирай се в хралупата и излизай от там още повече себе си! Понякога имаме неистова нужда да се приберем, да размислим, да се скрием дори от всичко и от всички. Аз също го правя. А що се отнася до пътешествията :)))))))) ооооооо, мечтайййййй! Виждам те как крачиш по малки парижки улички, похапваш кроасан с шоколад и пиеш кафе в някое кафене, или застана на ръба на някоя скала , разперила ръце, а Пламен зад теб.... може би в Испания, защо не.....? Фантазията ми заработи с пълна сила и ако продължа, ще тръгнеш още през май , ха ха ха Мечтай, Бени и сбъдвай мечтите си! Това ти пожелавам и разбира се - много, много, много здраве за теб и твоите близки!
цитирай
18. vilish - Честита да е Новата 2015 година, мило момиче!
02.01.2015 16:27
Пожелавам ти от сърце да се сбъдне желанието ти : ".... да изпитам силата на Любовта, но някъде из Флоренция...... "
Здраве, обич и прекрасни, споделени мигове! :)
цитирай
19. benitta - flymore - Честита Нова Година!
02.01.2015 19:14
Мила Флай, благодаря ти за прекрасните пожелания!
Хубаво е да се връщаме назад понякога, за да се усмихнем на минали емоции и да помечтаем за бъдещите.
Желая и на теб една чудна година! Бъди здрава и вдъхновена, заобиколена от истински хора и обич!
Прегръдка <3 :-)
цитирай
20. benitta - shining - ЧНГ и на теб!
02.01.2015 19:29
Искам да те усещам по-усмихнат и още повече вдъхновен през цялата година! Да се топлиш от обичта на любимите хора, но също така да намираш уют и в собствената си така прекрасна душа :)
Да ти кажа за тези късмети.......хм.... на Пламен се падна сватба, а на мен - бебе! Не знам него дали ще го женим, но аз уж приключих с бебетата за този живот :)) Странни изненади предлага животът понякога. Аз сериозно се замислих за пропуска ми с излизането зад граница, като че ли ще живея 200 години, та все отлагам. Започвам да планирам виртуално, а лека-полека ще трябва и да реализирам поне една разходка, например до Флоренция - ей го къде е :)))
Относно четивото - в автентичен стил е - открити размисли, съвсем обикновени. На мен лично ми е интересно да си чета нещата през определен период - така си претеглям емоциите, връщам времето, правя изводи... Иначе се забравя, а някои моменти трябва да бъдат запечатани, от чисто сантиментална гледна точка.
Поздрави и до скоро! ;)
цитирай
21. benitta - distrelets - ЧНГ и на теб, Диди!
02.01.2015 19:47
Как да изразя с думи колко много щастие искам да ти пожелая?! Усети го, знам, че можеш - от цялото си сърце ще го направя! :)
Направо си ме представяш така реално...... ама точно! С кроасанчето в ръка :))))))) Съвсем детайлно! А знаеш ли, че в Испания сега е 20 градуса, съвсем си е май месец :-) .....
Много съм щастлива, че имаме толкова допирни точки и мечтаем еднакво (и еднакво често). А онова измерение, което цитираш, не го заменям за никое друго. Обичам своя личен свят с всички чудатости в него, защото ме кара да бъда еднаква само и единствено със себе си. Ако нещо или някой ме притиска да не бъда аз, да излизам от границата на личното си светоусещане, това ме потиска ужасно и ....... слагам бариера.
Изпращам ти обич и извинения за закъснението (използвам почивните дни за срещи с любими роднини, после делникът заграбва всичко)! :-)

цитирай
22. benitta - vilish - Благодаря ти! :)
02.01.2015 19:57
Честита Нова Година и на теб!
Като се замисля сега, май споделените прекрасни мигове са най-ценни, след здравето. Толкова е хубаво да не изпитваш радостта си сам, а да я виждаш отразена в други очи, независимо чии са те - на дете, на любим, на приятел...
Нека и твоята година бъде здрава и усмихната!
цитирай
23. distrelets - Ще подосаждам още малко,
02.01.2015 20:55
но ти ме предизвикваш..:)))))) Знам за Испания, най-близката ми приятелка е там, в една южна точка, където всеки ден ходи до брега на морето, понякога ми се обажда и ми казва: " Чуй шума на вълните! ":))))Пак написа едни нещица, които са наши - общи, но няма да ги цитирам, ти ще ги усетиш, както аз усетих желанието ти да бъда щастлива! Благодаря ти, Бени! Бъди щастлива и тиииии....:)))))))))
цитирай
24. gosho568 - Честита Нова Година!
04.01.2015 10:59
Много зареждат постинг за новата година... Поздрави, Бени! :)))
цитирай
25. kalin8 - Честита да е!
04.01.2015 17:54
Шастлива Нова година!
Здраве, щастие и вдъхновение, Бени!
Б.
цитирай
26. lubovakoniamash - Честита нова година Бени!
05.01.2015 12:01
Прекрасно си го написала за " За Стълбичките и за Любовта" - такова едно истинско и в твой стил когато, четях имах усещането, че съм ти на гости на чаша кафе и ти ми разказваш по-горе написаното. Остани си такава истинска и ни радвай с чудните си творения, защото те са наслада за четящите с нежна душа. И нека бъдем както си казала " С ръце, хванати за други ръце! " -макар и виртуално.
Поздрав с целувка и прегръдка Дора
цитирай
27. benitta - distrelets - :-)))
05.01.2015 20:10
"Чуй шума на вълните", а?! Хммм! Ти пък й скръцни на леда по тротоарите ни български - да й се прииска естествена природна пързалка :)))
Усещам аз, всичко усещам. Най-осезаемо си усещам усмивката, особено в края на неприятен работен ден! Благодаря ти за хубавото досаждане ;)
Прегръдки!!!
цитирай
28. benitta - gosho568 - ЧНГ и на теб!
05.01.2015 20:16
Еейй, чак зареждащ? Радвам се, ако наистина така действа! Мен определено ме зарежда, защото обичам да си изписвам емоциите.
Да ти е пълна и здрава годината, с много успехи!
Поздрави!
цитирай
29. benitta - lubovakoniamash - Честита да ни е, Доре!
05.01.2015 20:30
Колко приятно звучи чувството, което съм ти предала несъзнателно! Даа, на чаша кафе, чай, вино или каквото и да е любимо питие, винаги посрещам гостите си тук с огромна радост. Няма друг възможен начин.
Пожелавам за теб и скъпите ти хора много радост през тази година, с повече време един за друг! Специални целувки за малкия човек :)
Щастлива съм, че се чувстваш добре и истински в моята компания!
цитирай
30. benitta - kalin8 - Честита Нова Година!
05.01.2015 20:34
Благодаря за пожеланията!
Нека и твоята бъде вдъхновена, цветна и поетично възторжена! :)
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benitta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 285904
Постинги: 54
Коментари: 890
Гласове: 2338
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930